Hlavní obsah

Silničáři dokončili dva ze tří úseků obchvatu Třince

Právo, Pavel Karban

Až 40 tisíc automobilů denně projede Třincem po silnici I/11 spojující Česko se Slovenskem. Od úterní 18. hodiny se ale obyvatelům města uleví. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) totiž zprovoznilo dvě ze tří částí obchvatu Třince.

Foto: Pavel Karban, Právo

ŘSD zprovoznilo dvě ze tří částí obchvatu Třince.

Článek

Stavba jedenácti kilometrů v úsecích Nebory–Oldřichovice a Oldřichovice–Bystřice trvala tři roky a stála přes 2,7 miliardy korun bez DPH. Na 11 kilometrech postavili stavbaři 25 mostních objektů, 120 přeložek sítí, tři mimoúrovňové křižovatky a kolem silnice skoro 18 kilometrů protihlukových zdí.

„Máme obrovskou radost, že dopravní kolapsy, smrtelné nehody, neustálé kolony tímto končí. Nejen pro Třinec, ale pro celý region je to obrovská úleva,“ poukázala třinecká starostka Věra Palkovská (Osobnosti pro Třinec). Upozornila, že postavit novou silnici I/11 vedoucí na Slovensko se zavázala vláda v roce 2006 v souvislosti s příchodem automobilky Hyundai do Nošovic.

Foto: Mapy.cz

Stavbu obou úseků provázela řada problémů. Od změny trasy a územního plánu kvůli mihuli říční přes nedostatky s financováním, výkupy pozemků až po problémy stavebních firem. Hned dvě z nich, po jedné na každém úseku, stavbu nakonec opustily a skončily v insolvenci.

Aby byl obchvat úplný, musí stát postavit i třetí část, a to v úseku Třanovice–Nebory. Teprve poté dojde k propojení dálnice D48 se Slovenskem po silnicích I/68 a I/11. „Věřím, že se nám pro tento úsek podaří co nejdříve zajistit stavební povolení,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok (ANO).

Stavební povolení dostane ŘSD až poté, co se dohodne s posledními dvěma majiteli pozemků, případně potřebné pozemky vyvlastní.

Foto: Pavel Karban

Na 11 kilometrech postavili stavbaři 25 mostních objektů, 120 přeložek sítí, tři mimoúrovňové křižovatky a kolem silnice skoro 18 kilometrů protihlukových zdí.

Pokud půjde vše hladce, mohl by se úsek Třanovice–Nebory začít budovat na přelomu března a dubna příštího roku. „Dokončený pak bude za 2,5 roku,“ prohlásil ředitel ŘSD Jan Kroupa a potvrdil, že původní termín dokončení, rok 2019, je vážně ohrožen.

Zatímco na straně u Bystřice je nová silnice napojena na nedávno postavenou silnici, na straně u Nebor budou řidiči na obchvat najíždět přes Střítež od Třanovic. Palkovská nezastírá, že chybějící úsek je problémem. „Ale je tam alternativa. Lidé mohou jet přes Třanovice nebo kolem Těšína, kdežto v úseku Oldřichovice–Bystřice–Vendryně nebyla alternativa,“ poznamenala.

Silnice I/11 patří k nejzatíženějším komunikacím v ČR. V úseku Český Těšín–Mosty u Jablunkova je jediným úsekem E75 na území ČR, je součástí sítě TEN-T evropských dopravních koridorů.

Reklama

Výběr článků

Načítám