Nově otevřená část dálnice stála přes šest set čtyřicet miliónů korun a navazuje na dostavěný úsek mezi Veselím nad Lužnicí a Táborem. Ulehčí především dopravě ve Veselí. Před časem totiž ministerstvo dopravy zpoplatnilo část dálnice od Tábora a do Veselí se vrátila spousta řidičů, kteří projížděli středem města.

Další jednání pak dálnici od poplatku osvobodilo. A bez dálniční známky se do konce roku bude jezdit i po nově otevřeném úseku.

Ve čtvrtek otevřelo Ředitelství silnic a dálnic pětikilometrový úsek mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem.

Ve čtvrtek otevřelo Ředitelství silnic a dálnic pětikilometrový úsek mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem.

FOTO: kal, Právo

„Ideální by bylo, aby dálnice byla zpoplatněná, až budou hotové i další úseky,“ řekl Právu starosta Veselí nad Lužnicí Ladislav Sýkora.

Během necelého měsíce jde už o druhý úsek D3, který Ředitelství silnic a dálnic na jihu Čech zprovoznilo. Nedávno se o dva měsíce dříve otevřel tříkilometrový úsek dálnice mezi Borkem a Úsilným na Českobudějovicku. „Každý kilometr je zásadní. Na dálnicích je až čtyřikrát nižší nehodovost než na silnicích prvních tříd,“ konstatoval Jan Kroupa, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic.

Obchvat Budějovic prý do roku 2021

Nově otevřený úsek stavělo sdružení firem Strabag a Eurovia. Jeho součástí je jedna mimoúrovňová křižovatka a šest mostů. Úsek navazuje část Bošilec–Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, jejíž stavba by měla skončit v únoru 2019. Odhadované náklady činí 1,2 miliardy korun.

Součástí D3 bude také obchvat Českých Budějovic za 12 miliard korun, má být hotový do roku 2021. „Stavbu zahájíme začátkem příštího roku,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok (ANO).

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, tam se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Celá dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, po dnešku bude v provozu asi 50 kilometrů.