Prodej dále zahrnuje dceřiné společnosti Air Berlin – rakouskou Niki a regionální LG Walter. Tím Lufthansa získá dalších 20 letadel, které nejsou součástí flotily hlavní společnosti. Navíc Lufthansa do svého vlastnictví získá 38 letounů, které již měla od Air Berlin pronajaté.

„Dnes je skutečně velký den, kdy v průběhu několika hodin zpečetíme podpisem smlouvy,” nechal se slyšet šéf Lufthansy Carsten Spohr před podpisem.

Podle původních informací DPA měla výše transakce dosáhnout hodnoty 1,5 miliardy eur (39 miliard korun). Těchto 1,5 miliardy se však podle rozhovoru Spohra pro Rheinische Post Lufthansa zavázala investovat nad rámec transakce. Konkrétně půjde o investici do expanze nízkonákladové divize Eurowings, k níž chce využít právě letadla a personál Air Berlin.

Prodej zadlužených aerolinek musí ještě schválit věřitelé a budou ho přezkoumávat i bruselští regulátoři.

Úvěr vlády

Druhý největší německý letecký dopravce Air Berlin v polovině srpna požádal o zahájení insolvenčního řízení. Společnost se rozhodla na sebe uvalit insolvenci poté, co největší akcionář Etihad Airways ze Spojených arabských emirátů uvedl, že nemá dostatek prostředků, aby německou firmu sanoval. [celá zpráva]

Spolková vláda vzápětí oznámila, že Air Berlin poskytne překlenovací úvěr ve výši 150 miliónů eur (zhruba čtyři miliardy korun). Jeho smyslem má být udržení firmy v chodu po dobu, kdy bude hledat investory, kteří by ji převzali. Vládní půjčku již schválila Evropská komise. [celá zpráva]

Od počátku se spekulovalo o tom, že velké šance na získání největší části konkurenta má Lufthansa. Na daný vývoj si stěžoval konkurenční irský Ryanair, podle nějž šlo o „očividný komplot“ mezi německou vládou, Lufthansou a společností Air Berlin. Ryanairu se nelíbil jak zmíněný překlenovací úvěr, tak zjevná podpora varianty převzetí Lufthansou ze strany některých členů vlády. [celá zpráva]