Nedostatky zjistily kontroly u 43 procent z 1433 kontrol.

Řetězci Penny Market inspektoři uložili deset pokut celkem za dva milióny korun.  Obchodní řetězec Tesco dostal čtyři pokuty dohromady za 650 tisíc korun a provozovatel obchodů Albert, společnost Ahold, má zaplatit také na čtyřech pokutách celkem 270 tisíc korun.

Kontroly zboží za akční ceny a sezónní slevy 2. čtvrtletí 2017
InspektorátPočet provedených kontrolPočet kontrol se zjištěnímProcentuální vyjádření %
Středočeský a Hl. město Praha1553220,7 %
Jihočeský a Vysočina1566743,0 %
Plzeňský a Karlovarský1409165,0 %
Ústecký a Liberecký26910438,7 %
Královéhradecký a Pardubický1575736,3 %
Jihomoravský a Zlínský36015442,8 %
Moravskoslezský a Olomoucký19611056,1 %
Celkem1 43361543,0 %

Obchodníci podle inspekce porušovali především nařízení, že ceny na letácích, v regálech i v konečném účtování u pokladny musí být shodné, a povinnost informovat spotřebitele o ceně jejím zřetelným vyznačením na výrobku.

„Například při kontrole v Penny Marketu v Chebu inspektoři zakoupili Whisky Bushmills originál za akční cenu 367,20 Kč, ale u pokladny byla naúčtována cena 499 korun. V dalším obchodě Penny Marketu v Mariánských Lázních při kontrole  zakoupili Ballantines 0,7 l za cenu 299,90 Kč, ačkoli u pokladny byla naúčtována cena 399 korun,” řekl Novinkám Fröhlich.

V téže provozovně v Mariánských Lázních po celou dobu platnosti akčního letáku nebyly zastoupeny některé výrobky v akci, například zubní pasta Sensodyne nebo toaletní papír ZEWA. „Tyto výrobky vůbec nebyly na prodejně k dispozici, jedná se tedy o užití nekalé obchodní praktiky,” dodal mluvčí.

Kromě kamenných obchodů ČOI dohlíží i na praktiky e-shopů. Těm ve stejném období uložila pokuty za 1,37 miliónu, informoval už v srpnu Frölich. Nejvyšší z celkem 269 pokut dostaly hobbyeshop.cz, mobilyatablety.cz a okay.cz. Nedostatky inspektoři zjistili v 90 procentech kontrol. [celá zpráva]