Informaci jako první přinesl slovenský deník SME, uváděl však částku 2,8 miliardy slovenských korun, což je asi pětina plánované investované sumy. Deník přiznal, že došlo k tiskové chybě, zamýšlel uvést sumu 28 miliardy korun.

Na slovenském ministerstvu hospodářství nechtěli informaci o investici potvrdit, ale ani ji nevyvrátili. Ministr hospodářství Pavol Rusko rovněž situaci nekomentoval, ale jednání s Fordem potvrdil. Informace tají také zástupci automobilky Ford. Podle SME by se měla zpráva o příchodu Fordu na Slovensko zveřejnit tento, nebo příští týden.

Automobilka by měla zaměstnat asi 2000 lidí, co by bylo pro východní Slovensko postižené velkým počtem nezaměstnaných velkou výhodou. Ford je druhou největší automobilkou na světě a ročně vyrobí přes šest miliónů osobních a nákladních automobilů.

Automobilky půjdou dál na východ

Ekonomický analytik Martin Barto se nedomnívá, že pro slovenskou ekonomiku je nevýhodné, když bude závislá od jednoho odvětví. "Na automobilový průmysl navazuje množství dalších odvětví, jako je zpracování plastů, výroba elektroniky, nebo pneumatik.

Nová automobilka může přitáhnout další investice," dodal. Připustil však, že Slovensko bude pro automobilky pouze přestupní stanicí. "Za 10 až 12 let se naše pracovní síla stane dražší a pro automobilky přestane být zajímavá. Do té doby musíme vytvořit podmínky na příchod více sofistikovaných investic," konstatoval.

Největším podnikem vyrábějícíh auta je zatím na Slovensku Volkswagen, ročně z něj vyjede 280 tisíc vozů. Další rok spustí výrobu i trnavská PSA, kde budou malá auta vyrábět Peugeot a Citroën, na konci roku 2006 by měla první auta vyjet i ze závodu Kia Motors v továrně za miliardu eur. Její stavba je teprve v základech. V následujících letech by se tak na Slovensku vyrábělo více než 750 tisíc aut ročně.