Za oběma americkými giganty se pořadí proti loňsku rovněž příliš nezměnilo. V žebříčku vypracovaném společností PricewaterhouseCoopers následuje Toyota, IBM a CocaCola, Dell a Wal-Mart. Do první desítky pronikly nově bankovní gigant Citigroup, koncern Procter & Gamble a počítačová firma Hewlett-Packard. 

V nejvyšší desítce jsou tak jen firmy z USA a Japonska. První evropskou společností je až na 13. místě německo-americký automobilový koncern DaimlerChrysler, následovaný konkurenční společností BMW a švýcarskou Nestlé. Z evropských šéfů je na tom co do obdivu kolegů nejlépe Brit Richard Branson ze společnosti Virgin na 12. pozici.

Průzkum je založen na anketách u více než 1000 firemních šéfů v 25 zemích. Dotazovatelé se především ptali, které tři firmy a lídry obdivují nejvíce a proč, a poté na to, které firmy obdivují nejvíce ve svém průmyslovém odvětví.

Pořadí prvních deseti firem
pořadí pořadí loni firma země odvětví
1 1 General Electric USA elektrotechnika
2 2 Microsoft USA software
3 3 Toyota Japonsko automobily
4 4 IBM USA počítače
5 6 Coca-Cola USA nápoje
6 7 Dell USA počítače
7 5 Wal-Mart USA obchod
8 31 Citigroup USA finance
9 18 Procter & Gamble USA potraviny, spotřební zboží
10 29 Hewlett-Packard USA počítače

Průzkum se pak zaměřoval na jednotlivé oblasti hodnocení - kromě celkového obdivu se zvlášť posuzoval systém řízení, vytváření hodnoty pro akcionáře, kritérium inovativnosti a nově také sociální odpovědnosti. GE, Microsoft, Toyota a IBM se umístily v první desítce ve všech těchto kritériích.

Zajímavé je, že i u kritéria sociální odpovědnosti dominují firmy z USA a Japonska. Evropa, která o sobě tvrdí, že na rozdíl od USA preferuje sociální stránku před ziskem, má v top ten u tohoto ukazatele jen britské ropné koncerny BP a Royal Dutch/Shell. V první desítce přitom možná překvapivě figurují společnosti McDonald's a Wal-Mart, na něž se často útočí jako na symboly bezcitné globalizace a vykořisťování pracujících.