Nová organizace sdružuje jednak nákladní dopravce z již existujícího sdružení ERFA, jednak dalších šest společností. Jde o české dopravce Leo ExpressRegiojet, dále švédský MTR Nordic, italský NTV, rakouský WESTbahn a prodejce jízdenek Trainline.

Hlavním cílem Allrail je otevření železničního trhu v členských státech Evropské unie, zajištění rovného přístupu na železnici a k financování kolejových vozidel, férové nastavení poplatků za přístup k infrastruktuře a prosazování otevřených dat v železničním sektoru.

Čtěte také:
Soukromí dopravci na železnici? Jsme ve výrazném skluzu, přiznal Ťok

„Vyšší konkurence pomůže ušetřit náklady zákazníkům i veřejné správě objednávající veřejné služby,” uvedl Leo Express v tiskové zprávě.

Skutečně soutěžní a otevřené prostředí na železnici

Asociace chce usilovat o zajištění podmínek pro skutečně soutěžní a otevřené prostředí na evropském železničním trhu, které povede k zajištění nových a atraktivnějších služeb pro evropské zákazníky.

Vláda teprve na konci března schválila nový materiál ministerstva dopravy vztahující se k otevírání trhu v dálkové železniční dopravě. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) současně přiznal, že jeho úřad je v liberalizaci železnice ve výrazném skluzu. [celá zpráva]

„Dokud bude na železnici podnikat stát a neumožní-li vstup soukromým dopravcům, bude konkurenceschopnost železnice stále horší,” zdůraznil šéf Leo Expressu Peter Köhler.