Volkswagen chce kvůli rostoucí konkurenci snížit v následujících letech mzdové náklady o 2 miliardy eur. Na výsledek jednání se s napětím čekalo, protože se od něj odvíjejí kolektivní smlouvy v celém strojírenském odvětví v Německu.

Vedení firmy se s odbory dohodlo až na šestém setkání. Do té doby zaměstnanci stávkovali téměř každý den. Ještě v úterý protestovalo v hlavní továrně ve Wolfsburgu asi 40 tisíc lidí.

Nejlépe placení strojaři

Zaměstnanci automobilového průmyslu v Německu patří k nejlépe placeným na světě a konkrétně zaměstnanci Volkswagenu si průměrně vydělají až o pětinu více než zaměstnanci v jiných strojírenských podnicích.

Právě úspory v mzdových nákladech jsou logickým terčem pro management, který se kvůli poklesu prodeje a tlaku na snížení cen automobilů snaží šetřit, kde se dá.

Volkswagenu se už delší dobu snižují zisky a výsledky za třetí čtvrtletí firmu přinutily snížit i odhad celoročního zisku. Klesá hlavně prodej aut, kvůli konkurenci asijských vozů. V Německu se daří hlavně Toyotě.