Kontrola ukázala, že agentura musí zpřísnit kontroly svých pracovníků na služebních cestách. Někteří zaměstnanci například chtěli proplatit jídlo i v případě, že ho měli v ceně ubytování v hotelu. "Celková nehospodárnost, kterou tento audit odhalil je asi 20 tisíc korun," řekl ředitel centrály David Gladiš.

Audit hospodaření za poslední dva roky částečně provádělo samo ministerstvo pro místní rozvoj, pod které CzechTourism spadá, částečně jej dělala externí firma Český a moravský účetní dvůr.

Zaměstnanci mnohdy bez předchozího schválení používali taxi službu. "Zaměstnanci používají taxíky například pro delegace zahraničních novinářů, kterým představují ČR," vysvětlila Novinkám Hana Čermáková z CzechTourismu s tím, že rozhodně nejde o to, že by zaměstnanci taxíky využívali pro vlastní potřebu.

Odvolání šéfa nehrozí

"Ministerstvo zprávu vyhodnocuje a teprve potom se rozhodne, zda z výsledků vyvodí nějaké důsledky, třeba personální," řekl Novinkám mluvčí Ministerstva pro místní rozvoj František Tlapák.

Podle něj zatím nemůže být řeč o nějaké odvolávání pracovníků, například ředitele CzechTourismu Davida Gladiše. Sám šéf agentury  sdělil, že několik lidí finančně potrestal.

CzechTourism se přihlásil k otevřenosti

Vládní agentura se přitom před několika týdny přihlásila k projektu Viva Etika a slíbila, že jako jeden z mála státních úřadů bude otevřeně informovat o veškerém svém hospodaření. Na internetu slibuje, že bude zveřejňovat všechny své smlouvy, dodavetele a ceny služeb.

"Do smluv nyní doplňujeme několik vět, že druhá strana souhlasí se zveřejněním smlouvy," vysvětlil ředitel CzechTourismu Gladiš. Bez toho by nemohla být veřejně publikována. Smlouvy, dodavatele a ceny služeb zveřejní poprvé během listopadu. "A pak zřejmě vždy Zřejmě to vždy jednorázově každý měsíc," doplnil Gladiš.