Podobně jako u Alitalie může krach odvrátit už jen dotace ve výši asi 1 miliardy dolarů, která je ovšem podmíněna dohodou s piloty na snížení platů. Jak se ale zdá, zaměstnanci firmy se na něco takového přistoupit nechtějí. Už koncem září totiž souhlasili s tím, že se jim příští rok nezvýší mzdy. Generální ředitel navíc slíbil, že si nebude vyplácet žádné odměny.

"Vzhledem k finanční situaci v Delta Air Lines není pochyb o tom, že závodíme s časem, děláme ale všechno možné," řekla mluvčí. Bankrot je ale pravděpodobný i v případě, že se aerolinky s piloty dohodnou. Společnost minulý týden oznámila, že se její ztráta prohloubila na 646 miliónů dolarů. Firmě už hrozilo několik bamkrotů, vždy je ale propouštěním odvrátila.

Polovina amerických dopravců padne

V USA má problémy většina tamních dopravů, ve stavu přežívání jsou prakticky všichni. Drahá ropa zvyšuje ceny paliva a o letenky je malý zájem. Společnosti v USA jsou navíc přezaměstnané a nedaří se jim, tak jako v Evropě, konkurovat nízkonákladovým leteckým přepravcům.

Pokud Delta vyhlásí bankrot, bude třetím leteckým přepravcem, který bude v USA fungovat v režimu bankrotové ochrany, tedy ochrany před věřiteli. Pod soudní ochranou před věřiteli jsou už United Airlines a US Airways, ty dokonce podruhé za poslední dva roky. 

Odborníci už dlouho tvrdí, že ze šesti velkých amerických přepravců jich přežije jen polovina. Od roku 2000 nevykázala žádná z nich, s výjimkou Continentalu, zisk.