Vláda chce, aby kupec zaplatil za Malév 90 procent kupní ceny v hotovosti, poskytl aerolinkám nový kapitál a převzal dluh 36,2 miliardy forintů, tedy asi 4,6 miliardy korun.

Pokud se vláda rozhodne společnost vybrat, získá 99,95 procenta akcií Malévu. Informace o privatizaci přitom podle deníku Magyar Hírlap, sháněly asi čtyři společnosti, zbyla jediná.

Zájem velkých společností ochabl

V roce 2000 se přitom o Malév ucházelo sedm největších evropských dopravců. Koupit většinový podíl firmy chtěly například francouzská Air France, nizozemský KLM Royal Dutch Airlines, Swissair anebo skandinávská SAS. Zájem měly i společnosti British Airways nebo Lufthansa. Všichni zájemci ale nakonec ze soutěže odstoupili. Malév tak opět zůstal na krku státu.

Maďarsku se Malév přitom podařilo už jednou prodat. menšinový podíl koupila v roce 1992 italská Alitalia. V té době ještě nebyla členem Sky Teamu a maďarské vládě se zdálo, že spojení firem není výhodné. Alitalia nakonec byla donucena podíl prodat zpět Maďarsku.

Největší maďarská letecká společnost nepatří do žádné ze světových leteckých aliancí, jako například polský LOT nebo české ČSA. Je pouze přidruženým členem Sky Teamu, proto se také jen těžce probíjí na evropském trhu.