Na stavbě nyní budou pokračovat jen zabezpečovací práce. Stavební firmy tunel zakonzervují, aby v době, kdy se stavět nebude, zabránily vzniku škod, sdělila mluvčí ministerstva Ludmila Roubcová.

Ještě ve středu přitom ministr dopravy Milan Šimonovský řekl, že škoda, která by vznikla, by byla mimořádná a není prý žádný důvod k přerušení stavby.

"V tomto případě ministerstvo dopravy skutečně pochybilo, především proto, že neumožnilo Sdružení Děti země vstoupit do jednání o stavbě liboucheckého tunelu," řekl včera Právu náměstek hejtmana ústeckého kraje Jaroslav Foldyna.

"Pevně ale věřím, že se jedná pouze o politováníhodnou technickou záležitost, třebaže by toto ministerstvo mělo přesně vědět, co může a co ne," dodal rezolutně Foldyna. Podle jeho dalších slov Děti země ale se svou zdržovací a nekonstruktivní taktikou neuspějí a stavět se bude dál.

Zdržení si vyžádá vyšší náklady

"Vzhledem k tomu, že jde o jednu z nejnáročnějších staveb v Evropě, ať už technicky, nebo finančně, bude pozastavení prací znamenat jen další vysoké náklady," sdělil nám mluvčí pražského Ředitelství silnic a dálnic ČR Jan Hoření. "Musíme sice postupovat podle zákona, ale dostali jsme se do velmi nešťastné situace a po pravdě řečeno, snahám Dětí země vůbec nerozumím.

Asi by se měli zeptat na názor lidí v obcích dusících se výfukovými plyny z projíždějících těžkých nákladních automobilů," dodal. Hnutí Děti země podalo žalobu proti rozhodnutí ministerstva dopravy z června roku 2003. Sdružení tvrdí, že bylo zkráceno na právech, když nebylo přizváno k jednání o stavbě, které se má zájem účastnit.

Zároveň u soudu požadovalo, aby ministerstvo zastavilo výstavbu do doby, než soud žalobu projedná. Vyplynulo to z informací mluvčí pražského městského soudu Hany Veberové. "O návrhu na odkladný účinek bylo rozhodnuto 6. září tohoto roku, právní moci nabylo toto usnesení 7. 9. 2004," konstatovala Veberová. Jak vysvětlila, po tomto datu mělo ministerstvo výstavbu ihned přerušit.