Do továrny se v rekordně krátkém čase přesunula výroba velké dodávky Crafter, uvedl deník. Donedávna tyto automobily pro Volkswagen vyráběla společnost Daimler. Jednalo se v podstatě o Mercedes Sprinter s logem Volkswagenu.

Automobilka očekává, že v roce 2018 by měla polská továrna vyprodukovat 100 tisíc dodávek. Už příští rok by mohl polský závod vyrobit až 70 tisíc vozů.

Za málo peněz hodně muziky

Šéf divize užitkových vozidel Volkswagenu Eckhard Scholz si podle listu pochvaluje, že jsou Poláci pracovití, motivovaní a vysoce kvalifikovaní zaměstnanci.

Průměrná míra absencí (například z důvodu nemoci) je nižší než jedno procento, připomněl Scholz. V závodě Volkswagenu v německém Hannoveru se toto číslo pohybuje mezi šesti a sedmi procenty.

Volkswagen v Polsku výrazně ušetří na mzdách. Ačkoliv o nich Scholz nechce hovořit, tvoří zlomek těch německých, připomněl Handelsblatt. Závod ve městě Września bude 121. továrnou Volkswagenu na světě.

Koncern se snaží vzpamatovat se z emisní kauzy

Společnost chce do roku 2020 dosáhnout u samotné značky Volkswagen (bez ostatních značek skupiny VW jako Škoda nebo Seat) provozní marže čtyři procenta. [celá zpráva]

Odbyt koncernu v září meziročně vzrostl o 7,1 procenta na téměř 948 vozů. Jde o nejprudší tempo růstu od vypuknutí skandálu kolem měření emisí. [celá zpráva]

Automobilka čelí kvůli emisní kauze množství žalob, mimo jiné od svých amerických distributorů. [celá zpráva]

Mezi žalujícími jsou i tři spolkové země Německa. [celá zpráva]