Hlavní obsah

Plzeňský Prazdroj od října zdraží pivo

Právo, Ivan Blažek

Od 1. října zvedá Plzeňský Prazdroj ceny všech svých produktů, a to v průměru o 3,2 procenta. „Změna se týká jak baleného, tak i sudového a tankového piva a ostatních nápojů z naší produkce,“ řekla Právu mluvčí pivovaru Jitka Němečková.

Foto: Petr Horník, Právo

Ilustrační fotografie

Článek

Pod Prazdroj patří mimo jiné i značky Kozel nebo Radegast. O kolik konkrétně podraží třeba Pilsner Urquell nebo desítka Gambrinus, pivovar tají a zatím nemají konkrétnější údaje ani námi oslovení hospodští.

Podle neoficiálních informací budou restaurace nakupovat půllitr nejslavnějšího českého ležáku o korunu dráž, desítka Gambrinus má stát více o šedesát haléřů.

„Samozřejmě se to promítne do ceny pro konečného spotřebitele,“ nepochybuje provozní jedné ze známých plzeňských restaurací. Překvapil jej termín – Prazdroj zdraží přesně v den, kdy se v Plzni koná Pilsner Fest, populární svátek zdejšího piva, který každoročně přiláká desetitisíce návštěvníků.

V uplynulém roce jsme proinvestovali více než miliardu korun do různých oblastí.
mluvčí pivovaru Jitka Němečková

Podle Němečkové úprava cen odráží jak významné investice Plzeňského Prazdroje, tak důraz na suroviny té nejvyšší jakosti.

„V uplynulém roce jsme proinvestovali více než miliardu korun do různých oblastí, například podpory zkvalitnění prostředí hospod nebo modernizace sladovny,“ připomněla Němečková a dodala: „Když jde o kvalitu vstupních surovin, neděláme kompromisy, a to i pokud se jejich cena zvýší, jako se tomu loni stalo u chmelu.“

Cenu čepovaného zlatého moku podnik nezvyšoval poslední dva roky. „V lednu loňského roku jsme zdražovali pouze pivo v lahvích, plechovkách a PET lahvích,“ doplnila Němečková.

Konkurenti většinou mlčí

„Protože máme nezávislou cenovou politiku, nebudeme na zdražení našeho konkurenta v tuto chvíli nijak reagovat. O případných změnách cen navíc vždy nejprve informujeme naše obchodní partnery,“ reagoval na dotaz Práva o případné změně cen piva mluvčí Budějovického Budvaru, n. p., Petr Samec.

„Interní informace tohoto druhu nezveřejňujeme,“ řekl Právu Jiří Toman za společnost Czech Beverage Industry Company provozující Pivovar Vyškov. Stejně tak postupuje i společnost Heineken, vlastnící pivovar Starobrno v Brně.

„Zdražování piva neplánujeme. Máme vlastní obchodní a cenovou strategii a ke zdražování nevidíme momentálně žádný důvod,“ řekl Právu ředitel přerovského pivovaru Zubr Tomáš Pluháček.

Anketa

Co pro vás znamená zdražení piva?
Chodím hlavně do restaurace, dám si jich méně
1,6 %
Dávám si hlavně doma, omezím to
4,6 %
Omezím konzumaci celkově
47,4 %
Vůbec nic
46,4 %
Celkem hlasovalo 1318 čtenářů.

Reklama

Výběr článků

Načítám