V referednu hlasovalo 79 294 lidí. Odevzdáno bylo 78617 platných hlasů. Pro zachování nádraží v jeho současném místě hlasovalo 67 440 lidí, proti bylo 11 088 občanů a hlasování se zdrželo 89 účastníků referenda.

Kvůli nízké účasti má teď radnice volnou ruku a může pokračovat v postupném přesouvání nádraží. Podle ní brání budouva i koleje dalšímu rozvoji centra města i zvětšování nádraží samotného, coby dopravního uzlu. Nádraží chce přesunout asi o 800 metrů na jih, blíž k autobusovému nádraží Zvonařka.

Přesun si vyžádá 20 miliard korun

Proti přesunu nádraží protestovalo především hnutí Nádraží v centru. Domnívají se, že nádraží lze zmodernizovat a zachovat v jeho současné poloze. Přesun by navíc podle nich zbytečně vyčerpal městskou pokladnu."Nechci referendum hodnotit předem. Je ale jasné, že účast mohla být vyšší, pokud by veřejné hlasování neodmítalo vedení města," řekl ředitel Hnutí Duha a člen koalice Nádraží v centru Martin Ander.

Primátor Petr Duchoň ale řekl, že k výsledkům referenda radnice přihlédne. Přestavba brněnského železničního uzlu by podle odborníků trvala asi 15 let a vyžádala by si 20 miliard korun. Na projekt by mohla ČR získat peníze z fondů EU.

Hlasování bylo i přes nízkou účast nějvětším místním referendem v historii ČR. Náklady s ním spojené se odhadují na asi 6,5 miliónů korun. I když se případný odsun nádraží dotkne celé jižní Moravy, hlasovat o něm mohli jen Brňané.