Hlavní obsah

Praha vybere projektanta pro pokračování tunelu Blanka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha do konce letošního nebo na počátku příštího roku vypíše výběrové řízení na projektanta, který připraví pokračování tunelu Blanka, takzvanou severovýchodní část městského okruhu. Půjde o investici v řádu desítek miliard korun, řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Foto: Michal Kamaryt, ČTK

Náměstek primátorky Petr Dolínek na tiskové konferenci ke zhodnocení ročního provozu tunelového komplexu Blanka.

Článek

Tunel Blanka, který vyšel zhruba na 43 miliard korun, je v provozu rok. Návazná dopravní stavba, která by odvedla auta z Troji a Holešoviček dál ve směru ke Štěrboholské radiále, ale stále chybí.

"Je třeba, aby Praha v investicích do dopravních staveb dál pokračovala. Činíme reálné kroky pro výběr projektantů pro přípravu pokračování okruhu," uvedl náměstek. Záležet podle něj ale bude na shodě v koalici.

Kdy by se mohlo začít stavět, podle něj bude jasné až ve chvíli, kdy bude projekt hotový.

Posudek vlivu stavby na životní prostředí (EIA) už dřív doporučil, aby vnitřní okruh pokračoval ve stopě Povltavské ulice. "Panuje shoda na tom, že v jednom směru budou jezdit auta Povltavskou ulicí, v druhém pak zahloubením pod Bílou skálou," vysvětlil Alexandr Butovič ze společnosti Satra, která projektovala tunel Blanka. "Tato varianta je z hlediska zátěže pro okolí nejvhodnější," doplnil.

Šestikilometrový tunel Blanka navázal na tunel Mrázovka a Strahovský tunel. Společně tak tvoří nejdelší tunelový komplex ve střední Evropě. Blanka začíná křižovatkou Malovanka a končí v Troje takzvaným Trojským mostem.

Reklama

Související články

Praha 6 chce uzavřít výjezd z Blanky

Praha 6 chce, aby magistrát nechal alespoň dočasně uzavřít výjezd z tunelového komplexu Blanka na Prašném mostě. Důvodem je neutěšená dopravní situace v okolí...

Výběr článků

Načítám