Tunel Blanka, který vyšel zhruba na 43 miliard korun, je v provozu rok. Návazná dopravní stavba, která by odvedla auta z Troji a Holešoviček dál ve směru ke Štěrboholské radiále, ale stále chybí.

"Je třeba, aby Praha v investicích do dopravních staveb dál pokračovala. Činíme reálné kroky pro výběr projektantů pro přípravu pokračování okruhu," uvedl náměstek. Záležet podle něj ale bude na shodě v koalici.

Kdy by se mohlo začít stavět, podle něj bude jasné až ve chvíli, kdy bude projekt hotový.

Posudek vlivu stavby na životní prostředí (EIA) už dřív doporučil, aby vnitřní okruh pokračoval ve stopě Povltavské ulice. "Panuje shoda na tom, že v jednom směru budou jezdit auta Povltavskou ulicí, v druhém pak zahloubením pod Bílou skálou," vysvětlil Alexandr Butovič ze společnosti Satra, která projektovala tunel Blanka. "Tato varianta je z hlediska zátěže pro okolí nejvhodnější," doplnil.

Šestikilometrový tunel Blanka navázal na tunel Mrázovka a Strahovský tunel. Společně tak tvoří nejdelší tunelový komplex ve střední Evropě. Blanka začíná křižovatkou Malovanka a končí v Troje takzvaným Trojským mostem.