Samořídicí elektromobily Renault Zoe and Mitsubishi i-MiEV jezdí v malé obchodní čtvrti na okraji města, kde není velký provoz. Čtvrť připomíná univerzitní kampus a sídlí zde hlavně technologické a biotechnologické firmy. Taxi zákazníci přivolají pomocí aplikace v chytrém telefonu. Zatím jich jezdí šest.

V Singapuru jezdí první taxíky bez řidiče

V Singapuru jezdí první taxíky bez řidiče.

FOTO: nuTonomy

V rámci testování sedí za volantem stále řidič, pokud ale nenastane nic mimořádného, nezasahuje do řízení. Jedna z prvních zákaznic popsala agentuře Bloomberg, že je zvláštní pocit sledovat volant, jak se sám otáčí. „Jako kdyby tam byl duch,“ řekla.

Předběhli konkurenci

Každý vůz je vybaven šesti sadami detekčního systému Lidar, který používá lasery fungující jako radar. Jedna sada je na střeše, kde se neustále otáčí. Na palubní desce jsou dvě kamery, které zaměřují překážky a zjišťují, jaké svítí světlo na semaforech.

Kamery rozpoznají barvu světlel na semaforech

Kamery rozpoznají barvu světel na semaforech.

FOTO: Yong Teck Lim, ČTK/AP

Malá společnost nuTonomy, kterou v Singapuru založili dva výzkumníci v Massachusetts Institute of Technology a investoval do ní šéf automobilky Ford, tak předběhla své mnohem větší konkurenty. Uber, Google či čínské Baidu také testují samořídicí taxíky, zatím ale bez zákazníků.

Detekční systém Lidar na střeše vozu

Detekční systém Lidar na střeše vozu

FOTO: Yong Teck Lim, ČTK/AP

„Upřímně řečeno, Uber je Goliáš. Potřebujeme dokázat, že naše technologie funguje a dokáže být životaschopná na trhu. Myslím, že závod na tomto poli bude mít víc vítězů,“ řekl WSJ výkonný ředitel nuTonomy Doug Parker.

Každý vůz je vybaven šesti sadami detekčního systému Lidar, který používá lasery fungující jako radar. Jeden z nich je umístěn vpředu nad poznávací značkou.

Každý vůz je vybaven šesti sadami detekčního systému Lidar, který používá lasery fungující jako radar. Jeden z nich je umístěn vpředu nad poznávací značkou.

FOTO: Yong Teck Lim, ČTK/AP