"Změna názvu se našich zákazníků nijak nedotkne," ujistil ve středu mluvčí Oskar Mobilu Petr Šindler. Firma již nyní používá značku Oskar s logem usmívajícího se nakloněného čtverce na všech materiálech pro zákazníky, v síti prodejen nebo na firemních vozech.

Za letošních prvních šest měsíců vykázal tento operátor provozní zisk dvě miliardy korun, o polovinu vyšší než v předchozím období. Tržby mu stouply o více než třicet procent na 6,4 miliardy korun. K 30. červnu měl Oskar 1,68 miliónu klientů. Za zvláště cenné považuje, že se mu daří zvyšovat podíl klientů, kteří platí měsíční paušál. Ten dosáhl už pětačtyřiceti procent.

Už loni změnil svůj název další operátor T-Mobile, který do té doby vystupoval pod názvem RadioMobil. Přejmenování si vyžádalo jeho začlenění do globální skupiny Deutsche Telekomu. T-Mobile měl koncem letošního června 4,075 miliónu klientů.

Vedoucí pozici si však na českém mobilním trhu nadále udržuje s 4,32 milióny zákazníků Eurotel, který je nyní stoprocentní dceřinou firmou Českého Telecomu. Za první pololetí utržil 14,62 miliardy korun a vykázal čistý zisk 3,8 miliardy korun.

Celkem je v České republice již přes deset miliónů aktivních mobilních telefonů. Řada z klientů mobilních operátorů však vlastní dvě i více SIM karet.