Žebříček zahrnuje 30 měst. Praha předběhla například Vídeň nebo Řím. "Praha se zlepšuje ve všech sledovaných kritériích. Dnes ji zná více obchodníků než například Stockholm. Její popularita roste díky cenám za kancelářské prostory a díky jazykové vybavenosti pracovní síly," uvedl výkonný ředitel C&W/H&B Jonathan Hallett.

Pozice posilují i další středoevropská města, přesto zůstávají s velkým odstupem za Prahou. Varšava je letos na 20. příčce, o dvě příčky výše než loni, Budapešť si udržela 23. místo a Vídeň je 22.

Podle průzkumu do Prahy v následujících dvou letech zamíří 38 dotazovaných firem (agentura dotazovala 500 manažerů předních evropských firem). Hodně jich chce přijít také na indický a čínský trh. Konkurenci z Asie také dotazované firmy označily za faktor, který v následujících letech bude pro světový obchod nejvýznamnější. Loni totéž prvenství získalo rozšíření Evropské unie.

Mezi klíčové faktory při rozhodování firem o vstupu na nový trh patří podle studie snadný přístup, dostatek kvalifikované pracovní síly a dobré dopravní spojení. Praha má podle vedoucího oddělení kancelářských nemovitostí Andrewa Thompsona C&W/H&B stále velký prostor pro zlepšení. "Oproti loňskému průzkumu se výrazně zlepšila jen v jazykové vybavenosti, u ostatních kategorií byl posun mírnější," doplnil Thompson.

Pořadí evropských měst nejvhodnějších k podnikání
město 2004  2003 
Londýn 1 1
Paříž 2 2
Frankfurt 3 3
Brusel 4 4
Amsterdam 5 5
Barcelona 6 6
Madrid 7 7
Mnichov 8 10
Berlín 9 8
Zurich 10 11
Milano 11 9
Dublin 12 12
Praha 13 17
Manchester 14 13
Stockholm 15 18
Lisabon 16 15
Ženeva 17 14
Düsseldorf 18 16
Hamburg 19 20
Varšava 20 22
Lyon 21 19
Vídeň 22 24
Budapešť 23 23
Glasgow 24 21
Řím 25 26