Stávka se bude každý den večer automaticky prodlužovat o dalších 24 hodin, dokud odboráři neodhlasují konec protestu.

Podle serveru BBC rychlovlaky do NěmeckaVelké Británie jezdí podle řádu, u rychlých vlaků do ItálieŠpanělska jezdí jen zhruba třetina spojů.

Muž na nádraží v Paříži naskakuje do vlaku, kterých kvůli stávce jezdí výrazně méně.

Muž na nádraží v Paříži naskakuje do vlaku, kterých kvůli stávce jezdí výrazně méně.

FOTO: Markus Schreiber, ČTK/AP

Socialistická vláda prezidenta Françoise Hollandea se krátce před zahájením evropského fotbalového šampionátu, což bude 10. června, všemožně snaží zabránit dalšímu zvyšování sociálního napětí a problémům v dopravě a dalších službách ve Francii. SNCF je oficiálním dopravcem Eura 2016, které se uskuteční ve městech po celé zemi.

Fronty na benzín

Protesty ve Francii se v posledních měsících týkají hlavně reformy zákoníku práce, která podle kritiků zejména z řad odborářů zvýhodňuje zaměstnavatele na úkor zaměstnanců. Usnadňuje například propouštění a umožňuje firmám jednat s odbory o zvýšení 35hodinové pracovní doby týdně až na 46 hodin týdně.

Muž čeká na opuštěném nástupišti železniční stanice Gare Saint Lazare v Paříži

Muž čeká na opuštěném nástupišti železniční stanice Gare Saint Lazare v Paříži

FOTO: Markus Schreiber, ČTK/AP

V posledních týdnech stávky zasáhly například ropné rafinerie, a zkomplikovaly tak dodávky pohonných hmot u čerpacích stanic. [celá zpráva]

Proti reformě stávkovali několikrát i železničáři, ale nynější stávku s touto otázkou přímo nespojují. Z těchto a dalších důvodů chtějí v příštích dnech stávkovat i například piloti Air France a zaměstnanci městské hromadné dopravy v Paříži.