Mezi nádražím podél ulice na Florenci až k magistrále a dál v okolí autobusového nádraží na Florenci plánuje společnost vystavět osm budov, které označuje jako Central Business District. V něm mají kromě administrativních prostor vzniknout také obchody a kavárny. U autobusového nádraží zvažuje společnost postavit i byty.

Projekt vychází z návrhu nedávno zesnulé architektky britsko-iráckého původu Zahy Hadid.

Vizualizace administrativní budovy v ulici Na Florenci vedle Masarykova nádraží

Vizualizace administrativní budovy v ulici Na Florenci vedle Masarykova nádraží

FOTO: Penta

„Vypsali jsme soutěž, kam se přihlásila skutečná esa. Projekt Zahy byl jasně nejlepší, přesto jsme na něm skoro další tři roky společně pracovali. Přistupovali jsme k němu s velkou pokorou, šance změnit velkou část centra Prahy bývá naprosto výjimečná i po dlouhých desetiletích. Dneska věřím, že odborná i laická veřejnost se shodnou na tom, že Zaha Hadid přinesla do Prahy světovou architekturu,“ řekl šéf Penty Marek Dospiva.

První část pozemků, celkem 10 tisíc čtverečních metrů, společnost vykoupila od Českých drah letos v lednu za 235 miliónů korun. [celá zpráva]

Modernizované Masarykovo nádraží podle představ Penty

Modernizované Masarykovo nádraží podle představ Penty

FOTO: Penta

Penta projekt přirovnává k londýnské City. Výstavba má propojit oba prostory před i za magistrálou a pomocí zastřešení kolejiště rovněž spojit ulice Hybernská a Na Florenci, které v současnosti odděluje dráha a okolní oplocené pozemky. Stavební práce zatím v okolí nádraží nezačaly, zatím investor spolu s Českými drahami zahájil archeologický průzkum pozemků.

Ulice

V přízemí kancelářských budov budou obchody
FOTO: Penta

Pro celý projekt společnost potřebuje 22 tisíc čtverečních metrů plochy. Předběžný souhlas Českých drah k prodeji zbylých pozemků získala spolu s podpisem smlouvy k prodeji první části pozemků, které jsou v sousedství ulice Na Florenci.

Celé území plánuje Penta zastavět zhruba do osmi let, první budovy chce dokončit do roku 2019. Součástí je i rekonstrukce Masarykova nádraží za 135 miliónů korun.

Takhle by mělo vypadat okolí Masarykova nádraží

Takhle by mělo vypadat okolí Masarykova nádraží.

FOTO: Penta

Projekt výstavby u Masarykova nádraží je starší než deset let a jeho základem je již stojící administrativní budova Florentinum.

V roce 2004 podepsaly České dráhy dohodu, na jejímž základě měla Penta na území předkupní právo. Dohoda rovněž stanovovala výpočet konečné ceny, drahám stanovovala 7200 korun za čtvereční metr budoucích kancelářských a jiných ploch. Od té doby se dopravce snažil opakovaně vyjednat vyšší cenu, nakonec ale kývl na dohodu upravující alespoň dřívější termín výplaty peněz.

Penta je středoevropská investiční skupina založená v roce 1994. Působí zejména ve zdravotnictví, finančních službách, výrobě, maloobchodu a realitách ve více než deseti zemích Evropy.