Volkswagenu se podařilo předstihnout japonského rivala již v první polovině loňského roku. Po vypuknutí skandálu kolem falšování testů emisí však o vedoucí pozici na trhu přišel, napsala agentura DPA. V celém loňském roce zaznamenal Volkswagen pokles dodávek zákazníkům o dvě procenta na 9,93 miliónu vozů, zatímco prodej Toyoty se snížil pouze o 0,8 procenta na 10,15 miliónu vozů.

V letošním prvním čtvrtletí mělo na odbyt Toyoty negativní dopad několikadenní přerušení výroby v japonských továrnách, jež bylo důsledkem nedostatku oceli po výbuchu v ocelárně Aichi Steel. Volkswagen naopak těžil z oživení poptávky na čínském trhu.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 miliónů naftových aut, včetně asi 1,2 miliónu vozů české divize Škoda Auto.