Potvrzují to ve čtvrtek zveřejněné odhady a analýzy společnosti ArboMédia. "Tempo růstu výdajů do reklamy letos překonává očekávání. Hlavními důvody jsou víceré velkolepé sportovní události, zlepšující se mezinárodní ekonomická situace a relativně stále vysoká spotřeba českých domácnosti," tvrdí marketinkový šéf ArboMédia Štěpán Wolde. "V roce 2005 čeká mediální trh stabilizace bez velkých mediálně.reklamních událostí," dodal Wolde.

Analýzy společnosti ArboMédia, která mj. zajišťuje reklamu pro Českou televizi, uvádějí v TV trendech údaj, že průměrný divák denně shlédne 33 reklamních spotů. Lidé letos strávili u televize více času, za což částečně mohou četné sportovní přenosy a například i soutěž Česko hledá SuperStar.

Mediální analýza ArboMédia konstatuje, pokud jde o televize, postupný nárůst sledovanosti Primy. Naopak Nova podle analýzy ztrácí diváky a ČT si na trhu drží stále třicetiprocentní podíl.

Sektor s potencionálním růstem sledovanosti, zejména pokud jde o nastupující digitalizaci vysílání, jsou kabelové televize a výrazně roste podíl internetu, kde uživatelé již více hledají informace a zprávy než zábavu.