Tržby za nepotravinářské zboží vzrostly proti loňskému únoru o 9,6 procenta, za pohonné hmoty o osm procent a za potraviny o 7,3 procenta.

Prodej zboží přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby se meziročně zvýšil o 19,7 procenta. Za oděvy a obuv lidé utratili o 12,7 procenta více než před rokem. Tržby za výrobky pro domácnost rostly o 12 procent, za farmaceutické, zdravotnické a kosmetické zboží o sedm procent a za výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 5,6 procenta.

Menší zájem naopak zaznamenaly prodejny počítačového a komunikačního zařízení, v nichž tržby klesly o 0,8 procenta.

E-shopy táhnou

„Nárůst jde z velké části na vrub sezónním vlivům, jako je vyšší počet pracovních dnů oproti únoru loňského roku. I tak je ale příznivým výsledkem. Nejrychleji rostoucím segmentem jsou tradičně internetoví prodejci, kde jsme na dvojciferná tempa růstu již zvyklí. Vzhledem k rozvoji internetových prodejů v dalších segmentech, například v potravinách, můžeme čekat výrazný růst i nadále. Po bohatším Ježíškovi a lednových výprodejích naopak v únoru zmírnily útraty za elektroniku,” řekl Pavel Kulhavý, odborník na maloobchod ze společnosti PwC.

Tržby za prodej a opravy motorových vozidel, které statistici nově sledují odděleně, se v únoru zvýšily meziročně o 14,6 procenta. Za prodej aut včetně náhradních dílů lidé utratili o 15,3 procenta víc, za opravy tržby stouply o 11,5 procenta.

„Nárůst tržeb za prodej automobilů naznačuje, že autosalony čeká další rekordní rok,“ dodal Kulhavý.