"Do nově vybudovaného technologického centra přejde všech 130 zaměstnanců, kteří v současné době pracují v už existujícím vývojovém oddělení našeho závodu. Pro další inovační aktivity pak budeme hledat 70 nových vysoce kvalifikovaných odborníků," uvedl ekonomický ředitel společnosti Bosch České Budějovice Hans Hoffmann. 

Dodal, že jejich hlavním úkolem bude vývoj nových platforem automobilových komponentů a modulů. Skupina Bosch se podle něho rozhodla postavit budovu nového technologického centra v areálu svého českobudějovického závodu na základě dobrých zkušeností a úspěchů, kterých zde firma dosahuje.

Činnost vývojového centra bude navíc spojena s produkcí závodu. Komponenty podle návrhů centra budou vyráběny v několika závodech skupiny Robert Bosch, tedy i přímo v Českých Budějovicích. Většina české produkce pak bude exportována na zahraniční trhy.

"Podstatnou roli při rozhodování skupiny Bosch o umístění zmíněné investice do Českých Budějovic tentokrát sehrála také výhodná geografická poloha, vstup České republiky do EU a také systém státní podpory pro technologická centra," konstatovala projektová manažerka státní Agentury pro podporu podnikání a investic CzechInvest Jarmila Horská.

Obrat 36,4 mld. eur

Skupina Robert Bosch, jejíž historie se začala psát v roce 1886 ve Stuttgartu, zaměstnává v současné době více než 230 tisíc zaměstnanců v padesáti zemích světa. V roce 2003 skupina vykázala konsolidovaný obrat ve výši 36,4 miliardy eur, což je v přepočtu zhruba 1145 miliard korun.

V oblasti výroby automobilové techniky se jedná o druhý největší koncern na světě a jeho výrobní program zahrnuje také výrobu balící a tepelné techniky, elektrického nářadí, domácích spotřebičů, bezpečnostních systémů a širokopásmových sítí.

Společnost Robert Bosch České Budějovice byla založena 1. května 1992 jako společný podnik stuttgartského koncernu Bosch, GmbH a Motoru Jikov, a.s. V roce 1995 se stal koncern Bosch jediným vlastníkem společnosti.

Výrobní program společnosti zahrnuje produkci řady komponentů automobilové techniky a mezi její zákazníky patří téměř všechny významné světové automobilky, například Alfa Romeo, Audi, BMW, Fiat, Hyundai, Honda, Opel, Toyota, Volvo a další.