Článek
Prozatím není známo jaký model se bude v Číně montovat. Podle dřívějšího prohlášení šéfa mladoboleslavské automobilky Vratislava Kulhánka by se mělo jednat o octavie, které si však budou také pod svou značkou Škoda Octavia prodávány. "Ano, s projektem výroby vozů Škoda v Číně skutečně počítáme," řekl v pátek ČTK mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.
Škoda Auto tak v roce 2005 naskočí do rozjetého čínského rychlíku, což nejvýstižněji charakterizuje nejrychleji rostoucí automobilový trh na světě. O čínské motoristy se totiž zdaleka neuchází jen Volkswagen. Od příštího roku začne v Číně montovat mercedesy německo-americký koncern DaimlerChrysler, stejně jako americký General Motors či japonské automobilky Honda a Toyota.
Na asijském trhu je Škoda Auto zastoupena díky továrně v indickém státě Maháráštra, ve kterém letos zvýšila kapacitu. Do Číny vozy dováží, avšak jejich množství je limitováno kvótami. Loni se zde prodalo asi 2100 škodovek. Čínský závod by přitom mohl vyrábět až 50 tisíc automobilů ročně.
Celkem se v roce 2003 na čínském trhu prodalo asi dva milióny automobilů. Z toho jich však bylo pouze 100 tisíc z dovozu. Omezující kvóty by však měly být podle prohlášení čínské vlády od roku 2005 zrušeny.