Vedle emisního skandálu, který se odrazil na některých trzích v závěru roku, za to může slabá poptávka v Číně a propad trhů v některých dalších rozvíjejících se zemích světa.

V samotném prosinci klesl prodej vozů skupiny meziročně o 5,2 procenta na 834 000 vozů. Vlajková značka VW prodala za celý rok 5,82 miliónu vozů, o 4,8 procenta méně než v roce 2014. V prosinci se její odbyt snížil meziročně o 7,9 procenta na 487 000 vozů.

Loni výrazně zpomalil růst čínského trhu a dvoucifernými tempy se propadaly prodeje automobilů v Rusku a Brazílii. Skandál s manipulacemi emisí u naftových vozů pak vedl k celoročnímu poklesu prodeje vozů VW ve Spojených státech o téměř pět procent. Americký trh se ale na celkovém prodeji značky VW podílí jen asi sedmi procenty.

Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních aut VW, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladních vozů MAN, Scania, dále užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.