Tržby pivovaru meziročně stouply o osm procent a přesáhly částku 2,55 miliardy Kč. Loňský rok tak potvrdil trend z posledních deseti let, kdy se produkce zvýšila celkem o 39 procent.

„Loňskými výsledky jsme důstojně završili oslavy 120. výročí založení pivovaru. V našich nejdůležitějších exportních zemích – Německu a na Slovensku – jsme prodali historicky nejvyšší objemy piva. Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, KanaděŠvédsku. Podařilo se nám vstoupit na trh několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru,“ řekl obchodní ředitel Budějovického Budvaru Robert Chrt.

Příliš se nedařilo prodejům v Rusku a na Ukrajině, ale tyto propady se podařilo vyrovnat v jiných státech.

Investují do rozšíření výroby

Ředitel také připomněl, že vzhledem k dlouhodobě rostoucím výsledkům jsou pro další rozvoj pivovaru nezbytné investice do rozšíření výrobních a logistických kapacit. V loňském roce projednal management pivovaru s Ministerstvem zemědělství ČR – zakladatelem podniku – koncepci rozvoje podniku do roku 2020 s výhledy do roku 2030.

Její realizace se rozběhla už loni a letos bude rozvojový plán pokračovat výstavbou moderního logistického areálu v Českých Budějovicích, který se stane největší investicí za uplynulých 10 let.