Hlavní obsah

Víc místa pro chodce, méně aut. Prostor před ruzyňským letištěm se má změnit

Novinky, tov

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Český aeroholding vybral vítěze soutěže na koncepci budoucí podoby veřejného prostoru před Terminály 1 a 2 Letiště Václava Havla v Praze. Návrh počítá s utlumením povrchové dopravy s upřednostněním chodců. Neznamená to, že přesně takhle to bude na letišti vypadat, ale ukazuje směr, kterým se chce vedení státní firmy vydat.

Vítězná koncepce vzhledu prostoru před terminály Letiště Václava Havla v pražské Ruzyni

Článek

„Vítězný projekt se nejvíce přiblížil k našemu záměru přeorganizovat dopravní řešení a celkově modernizovat a zpříjemnit pobytové prostory před terminály letiště,“ řekl Václav Řehoř, předseda představenstva Českého aeroholdingu.

Jako nejlepší návrh byl porotou vyhodnocen ten, se kterým přišel architektonický ateliér Rala v čele s architektem Radkem Lampou.

„Vítězný návrh podle dle názoru poroty nejlépe přistupuje k velmi obtížné úloze zahrnující reorganizaci dopravy a novou koncepci pro veřejná prostranství před terminály. Návrh přináší moderní myšlenku utlumení povrchové dopravy s upřednostněním chodců, kteří jsou hlavními uživateli veřejného prostranství v úrovni terénu. Prostor před terminály se v konceptu vítězného návrhu navíc stává kultivovaným rozšířením letištních hal,” uvedla mluvčí letiště Marika Janoušková.

Foto: Profimedia.cz

Současný vzhled prostoru před terminály se příliš neliší od tohoto archivního snímku z roku 2007.

Letištěm Václava Havla v pražské Ruzyni denně projdou desetitisíce cestujících a jejich počet se bude v budoucnu dál navyšovat. Jen za poslední rok jejich počet meziročně vzrostl o 7,5 procenta.

„Příliv cestujících s sebou nese i požadavky na rozvoj veřejného prostoru před terminály největšího českého letiště, který se z dlouhodobého pohledu stává nevyhovujícím,” dodala mluvčí.

Nové řešení dopravy

Do prvního kola soutěže bylo zasláno 15 soutěžních návrhů, z nichž komise vybrala pět nejlepších návrhů postupujících do druhého kola, ve kterém autorské týmy dál rozpracovaly své koncepty celkového řešení.

Konečného vítěze vybrala sedmičlenná soutěžní porota složená ze zástupců odborné veřejnosti a zástupců Českého aeroholdingu. Druhé místo nebylo porotou uděleno, o třetí příčku se dělí návrhy Ateliéru D3A a autorského kolektivu CMC Architects a Ateliéru DUA.

„Jakmile bude ukončeno období pro podání námitek, zahájíme s autorem vítězné koncepce navazující jednání o další spolupráci. V první fázi bude následovat územní studie, tedy dopracování konceptu řešení, podle kterého budou stanoveny další kroky. Naší prioritou bude nové řešení dopravy s moderní a přehlednou navigací řidičů, organizace taxi služeb či parkování v areálu letiště,“ nastínil další postup Řehoř.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám