Antimonopolní úřad už věc začal posuzovat.

"Úřad zahájil správní řízení o návrhu na povolení spojení mezi společnosti Gloomar CZ, a. s., a částí podniku vydavatelství Mladá fronta, a. s. Více informací bude brzy zveřejněno v oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů na internetových stránkách ÚOHS," uvedl mluvčí úřadu Martin Švanda.

Část vydavatelství Mladá fronta prodává podnikatel František Savov, který nyní žije v Londýně. Čeká tam na další rozhodnutí soudu o případném vydání do ČR, kde je stíhán kvůli krácení daní a praní špinavých peněz.

Server idnes.cz (patří pod konkurenční vydavatelství MAFRA, které vydává deník MFDnes) v září uvedl, že Křetínský od Savova koupí jen část vydavatelství. Konkrétně má jít o sekci časopisů i některá on-line média včetně ekonomicky zaměřeného zpravodajského deníku E15.

Média nakoupila i Penta

Vydavatelství Mladá fronta od roku 2007 vydává ekonomický deník E15, v roce 2012 začala vydávat ekonomický týdeník Euro a od roku 2013 zpravodajský týdeník v anglickém jazyce E15 weekly. Dále vydává časopisy pro děti (Sluníčko, Mateřídouška), lifestylové magazíny (například Lidé a Země, For Men, Maminka, Dieta) i odborné tituly (Strategie, Real-immo, Právo&Byznys atd.).

Křetínský ovládá na mediálním trhu skupinu Czech News Center, a. s., která vydává deníky Blesk, Aha! a Sport. Dále vydává týdeník Reflex a motoristické tituly Svět motorů a Auto TIP. Společnost je součástí koncernu Czech Media Invest, který kontrolují finančníci Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Vydavatelství koupili koncem roku 2013 od německo-švýcarské společnosti Ringier Axel Springer AG.

ÚOHS letos schvaloval i jiné změny na české mediální mapě. V září povolil prodej vydavatelství Vltava-Labe-Press investiční skupině Penta, jejímž spolumajitelem je Marek Dospiva. Podle antimonopolního úřadu nebude mít spojení za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Noviny prodával německý koncern Verlagsgruppe Passau.