Z loňského desátého ročníku je automaticky nominováno devět nejúspěšnějších poplatků (mimo vítěze) a lidé mohou do 13. prosince 2015 nominovat další poplatky, a to do celkového počtu 15 bankovních poplatků, o kterých se bude hlasovat od 14. prosince. Nominace probíhají na serveru bankovnipoplatky.com.

Vzhledem k objektivitě hlasování bude omezen počet PC v rámci jedné IP adresy na 20. Nejabsurdnější bankovní poplatek za roky 2005 až 2014 nebudou nominovány, aby „dostaly šanci“ také další nepochopitelné a absurdní poplatky.

Vítězové předchozích ročníků
2005 – poplatek za příchozí platbu
2006 – poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky
2007 – poplatek za vedení běžného účtu
2008 – poplatek za nadměrný vklad
2009 – poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet
2010 – poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu
2011 – poplatek za předčasně splacený úvěr
2012 – poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat
2013 – poplatek za vedení účtu k hypotečnímu, spotř. úvěru nebo úvěru u stav. spoř.
2014 – poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou

„Letošní 11. ročník bude zajímavý v tom, že klienti bank svým hlasováním rozhodli již o deseti nejabsurdnějších bankovních poplatcích v České republice a nyní bude výběr náročnější,“ řekl majitel serveru bankovnipoplatky.com a zakladatel ankety Patrik Nacher.

Nominované bankovní poplatky (2. až 10. nejabsurdnější poplatek z X. ročníku ankety):
Poplatek za autorizační SMS
Výše poplatku za vklad na účet na přepážce třetí osobou
Poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking
Poplatek za dotaz úřední osoby
Poplatek za účetní položku
Poplatek za vedení kontokorentu i v době nečerpání služby
Poplatek za vedení účtu zemřelého klienta (po dobu dědického řízení)
Poplatek za změnu osobních údajů (např. trvalé bydliště, příjmení apod.) u běžného účtu
Poplatek za uzavření smlouvy (hypotéka, stavební spoření)

Součástí letošního hlasování bude také diskuse o míře finanční gramotnosti a sebevědomí, a to v rámci nově vydané knihy – Konec finančních negramotů v Čechách. „Nerad bych, aby aktivita klientů ve vztahu k bankám skončila jen na hlasování v této anketě,“ dodal Nacher.

Harmonogram ankety:
1. 12.–13. 12. 2015Nominace bankovních poplatků ze strany klientů (automaticky bude nominováno 9 nejabsurdnějších poplatků z loňska)
14. 12. 2015–31. 1. 20161. kolo hlasování
1. 2.–28. 2. 2016Finálové kolo hlasování (5 poplatků)
1. 3. 2016Vyhlášení nejabsurdnějšího bankovního poplatku pro rok 2014