„Náš prodejní cíl pro příští rok je 1300 vozidel, kontrakty máme na zhruba 70 procent tohoto plánu,“ řekl Bednarz s tím, že Tatra zacílí na evropské trhy s novou modelovou řadou Phoenix Euro 6. Letos automobilka vyrobí kolem 900 vozidel, dlouhodobé výrobní a prodejní optimum je podle něj 1800 aut ročně.

„Určitě budeme pokračovat v Saúdské Arábii, podařilo se nám obnovit dodávky do Indie, budeme vyvážet do Austrálie, Jižní Ameriky,“ vyjmenoval. Přiznal, že by rád zvýšil i prodej aut do Ruska, kde se letos podařilo udat jen asi 20 aut. „Tam musíme vymyslet novou marketingovou strategii, jak se tam dostat,“ řekl.

Výroba vozů v automobilce Tatra

Výroba vozů v automobilce Tatra

FOTO: Pavel Karban, Právo

Ročně chce podle něj firma do modernizace technologií a hal investovat 300 miliónů korun a v příštím roce zaměstnat o několik desítek lidí víc.

Zakázka v Egyptě

Se smělým plánem výroby pomůže Tatře v příštím roce také kontrakt do Egypta dohodnutý právě v úterý.

„Jde o zakázku vojenského charakteru, odběratelem je soukromá firma, která spadá pod egyptské ministerstvo obrany a dodávky se budou týkat 200 podvozků pod jejich vozidla.

Novým generálním ředitelem kopřivnické automobilky Tatra se dnes stal čtyřicetiletý Martin Bednarz, který dosud ve firmě působil jako výrobní ředitel.

Novým generálním ředitelem kopřivnické automobilky Tatra se v úterý stal čtyřicetiletý Martin Bednarz, který dosud ve firmě působil jako výkonný ředitel. Mezi lety 2008 a 2011 řídil výrobu automobilky.

FOTO: Pavel Karban, Právo

Hodnota kontraktu je desítkách miliónů euro,“ uvedl David Pipal, nový obchodní ředitel Tatry. Dodal, že v příštím roce by to mohlo být 200 až 250 vozidel. „Ale budou následovat roky 2017 a 2018, kde doufáme, že se nám podaří ta čísla výrazně zvýšit, respektive pokračovat.“ Na egyptský trh se Tatra podle Pipala vrací po zhruba 20 letech.

Ryze česká Tatra

Spolumajitel Tatry René Matera odmítl spekulace, že by Tatra přešla do cizích rukou, například, že by ji koupila některá z čínských firem. „Bylo už více takových informací, už jsme to dementovali, nicméně já pevně věřím, že tak jak dnes je Tatra ryze českou firmou, tak ryze českou firmou bude,“ sdělil.

Potvrdil ale předchozí zprávy, že automobilka jedná v Číně o spolupráci, v rámci které by se v licenci mohlo v budoucnu v zemi vyrábět až deset tisíc vozů ročně.

Spolumajitelé automobilky Tatra Jaroslav Strnad (vlevo) a René Matera.

Spolumajitelé automobilky Tatra Jaroslav Strnad (vlevo) a René Matera.

FOTO: Pavel Karban, Právo

Tatru Trucks vlastní z 65 procent Jaroslav Strnad, 35 procent patří Materovi. Loni automobilka vyrobila 821 a prodala 850 vozidel, tržby dosáhly 3,725 miliardy korun, zisk po zdanění byl 386 miliónů. Letos má firma vyrobit přibližně 900 vozů, většina výroby jde na export. I s dvěma dceřinými společnostmi má Tatra zhruba 1500 zaměstnanců.