Jihokorejské ministerstvo životního prostředí navíc oznámilo, že bude nadále zkoumat dalších 30 000 naftových automobilů z koncernu Volkswagen, u kterých zatím neobjevilo důkazy o podvádění s emisemi. Dodalo, že vyšetřování rozšíří i na další výrobce.

„Dnešní opatření (Jižní Koreje) jsou podobná tomu, co dělá řada dalších zemí. Německo nařídilo povinné svolávání vozů, zatímco Spojené státy zahájily proces stanovení výše pokuty," uvedl analytička Esther Yimová ze společnosti Samsung Securities. Jižní Korea se nicméně podle Reuters stala po Spojených státech první zemí, která se rozhodla potrestat Volkswagen na základě vlastních emisních testů.

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující falšování údajů o emisích instaloval po celém světě do zhruba 11 miliónů naftových aut, včetně asi 1,2 miliónu vozů české divize Škoda Auto. V Evropské unii Volkswagen v důsledku tohoto skandálu svolá k úpravě 8,5 miliónu automobilů.

Analýza: Náklady v kauze přes bilión Kč

Podle analytiků by celkové náklady Volkswagenu na pokuty, právní spory a svolávání automobilů související s emisním skandálem mohly překročit 40 miliard eur (bilión Kč). Ve Spojených státech bylo softwarem umožňujícím falšování testů vybaveno 482 000 vozů. Za každý z těchto automobilů přitom může firma dostat pokutu 37 500 dolarů. Celková pokuta v USA by tak teoreticky mohla dosáhnout až 18 miliard dolarů (téměř 460 miliard Kč).

Skandál vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.