Problém by se mohl týkat zhruba 800 000 aut v Evropě a podniku by mohl způsobit ekonomickou újmu v hodnotě dvou miliard eur (asi 54 miliard korun). Uvedla to v úterý firma po provedení interního šetření.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Volkswagen již od září čelí skandálu kolem falšování testů emisí. Skandál se zatím týkal údajů o emisích oxidů dusíku (NOx) a zahrnoval asi 11 miliónů naftových vozů.

Automobilka neupřesnila, kterých vozů se týkají nově zjištěné nesrovnalosti kolem emisí oxidu uhličitého. Podle agentury DPA jde především o naftové automobily, není prý ale vyloučeno, že se problém týká i benzinových aut. To uvedla i BBC.

Automobilka přiznala, že software, který manipuloval s emisemi oxidu dusíku instalovala do naftových motorů EA 189 s objemem 1,2 až 2,0 litru. Motor je pak schopen rozpoznat, že se testuje, a přejde do úsporného režimu. V běžném provozu ale vypouští emise vyšší.

Volkswagen upozornil, že problémy s emisemi CO2 nemají žádný vliv na bezpečnost vozů.

Firma už přišla o 3,5 miliardy eur

Skandál s emisemi srazil tržní hodnotu podniku až o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.

Automobilka v důsledku skandálu vykázala svou první čtvrtletní ztrátu za více než 20 let. V letošním třetím kvartálu prodělala na provozní úrovni 3,5 miliardy eur (zhruba 95 miliard Kč) po zisku 3,2 miliardy eur před rokem.

Americký Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) v pondělí uvedl, že vyšetřování softwaru rozšířil i na šestiválce o objemu tři litry.