„Podjezdová výška těchto mostů se má zvýšit z nynějších 4,5 na sedm metrů. Na nákladech si to vyžádá kolem miliardy korun,“ řekl Právu mluvčí Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC) Jan Bukovský.

Na otázku, jak daleko je ŘVC s přípravou tohoto záměru, mluvčí odpověděl: „V současné době se chystá projektová dokumentace pro stavební řízení a poté bude vyhlášen tendr na dodavatele. Pokud vše půjde hladce, měl by být celý záměr zrealizován do konce roku 2019.“

V běhu je už na Vltavě prohlubování koryta řeky mezi Týnem nad Vltavou a Hněvkovicemi. Zahájeno již bylo výběrové řízení na zhotovitelskou firmu pro modernizaci rejd plavební komory Kořensko.

„V okolí Prahy se dokončují přípravné práce na vybudování přístaviště Davle. Intenzivně se pracuje i na projektování úpravy přístaviště u nábřeží Edvarda Beneše v centru Prahy, aby již v příštím roce mohlo dobře sloužit pro výstup a nástup cestujících,“ dodal Bukovský.

Klíčovým problémem pro oživení nákladní i rekreační plavby v ČR je ale dlouho odkládaná výstavba plavebního stupně Děčín na Labi, který by v příhraničním úseku řeky umožnil plavbu po většinu dní roku. Bez něj by nebylo zvýšení vltavských mostů mezi Prahou a Mělníkem z hlediska lodní nákladní dopravy příliš efektivní investicí.