„Bratislavský dopravní podnik v rámci zakázky získal sedmdesát kusů velkokapacitních vozů Škoda 31 Tr a padesát kusů dvanáctimetrových vozů Škoda 30 Tr. Díky tomu došlo ke kompletní obnově místního zastaralého vozového parku,“ řekl obchodní manažer Škody Electric Petr Kasenčák.

V rámci kontraktu pro bratislavský dopravní podnik vyrábí Škoda Electric část trolejbusů s pomocným diesel-agregátem, tato vozidla budou schopná jízdy i na místech, kde není trakční vedení.

Aktuální kontrakt pro Bratislavu navazuje na zatím poslední dodávky trolejbusů pro slovenskou metropoli z roku 2006. Firma dodává trolejbusy nejen do slovenské metropole, ale i Prešova, Banské Bystrice nebo Žiliny.

Trolejbusy dělají přes polovinu tržeb

Škoda také postupně dodá 125 trolejbusů do lotyšského hlavního města Rigy. Plzeňské strojírny uzavřely v červenci 2013 několikaletý kontrakt v celkové hodnotě 2,6 miliardy korun. Loni převzal tamější dopravní podnik Rigas Satiksme prvních 25 nízkopodlažních kloubových vozidel, letos dostane dalších 25 trolejbusů.

Škodovácké trolejbusy jezdí také ve třinácti městech Česka včetně Ostravy, Plzně nebo Hradce Králové.

Firma odhaduje, že letos prodá 270 až 280 trolejbusů, téměř stejně jako loni. Podnik přitom pracuje jen na dvě směny, zatímco loni, kdy prodal 298 vozů, vyráběl téměř deset měsíců na tři směny. Letos plzeňská Škoda plánuje tržby 5,6 miliardy, z toho trolejbusy mají tvořit 3,1 miliardy.