Česká firma uspěla ve výběrovém řízení s celkem deseti uchazeči. Silnice má být dokončena v říjnu 2018. Součástí projektu je kilometrový most přes Vislu v hodnotě přibližně 1,1 miliardy korun a 11 různých technologií zlepšování podloží v hodnotě zhruba čtyř miliardy korun, uvedl Radim Čáp, který je ředitelem nedávno založené společnosti Metrostav Polska Spolka Akcyjna.

Ta byla založena kvůli tomu, aby firma mohla na polském trhu lépe získávat zakázky. Jejím prvním projektem by měla být rekonstrukce silnice Marsa-Žolnierska ve Varšavě za miliardu korun.

Chce získat zakázky v Turecku

Metrostav už v Polsku dokončil několik staveb, například protipovodňová opatření na Kladské Nise či most v Chelmeku. Významnou byla rekonstrukce pětikilometrového silničního průtahu S8 Varšavou včetně mostu generála Stefana Grota-Roweckého.

Do budoucna společnost plánuje ucházet se o veřejné zakázky v Turecku.

Loni tržby Metrostavu klesly na částku 20,26 miliardy korun, stále je největší českou stavební firmou. Na výkonech skupiny se činnost v zahraničí loni podílela 30 procenty. Razí například i tunely v Norsku nebo na Islandu.