„Z motorů typu EA 189 se v Győru vyrobilo celkem tři miliony kusů. Tyto motory se už postupně přestávají vyrábět,“ uvedla firma. Výroba motorů nepatří mezi hlavní náplň výroby maďarského závodu.

Skandál kolem falšování emisních testů koncernem Volkswagen se týká celkově asi 11 miliónů motorů. Maďarsko se obává, že skandál bude mít dopad na místní ekonomiku. „Doufám však, že tento dopad bude menší, než předpovídají katastrofické scénáře," uvedl maďarský ministr hospodářství Mihály Varga. Ministr již dříve uvedl, že pokud povede skandál k poklesu prodeje automobilů v Evropě, mohlo by to snížit tempo růstu maďarské ekonomiky o 0,3 až 0,6 procentního bodu.

Maďarská továrna divize Audi loni vyrobila téměř dva milióny motorů a více než 150 tisíc vozů. Společnost Audi uvedla, že softwarem umožňujícím falšovat údaje o emisích při testech bylo v celém světě vybaveno zhruba 2,1 miliónu vozů s její značkou.