Volkswagen minulý týden přiznal, že do zhruba 11 miliónů naftových aut v celém světě instaloval software umožňující manipulovat s emisními testy. Müller však podle agentury DPA upozornil, že software byl aktivován pouze v části těchto vozů. "Proto počítáme s tím, že počet skutečně postižených automobilů bude nakonec nižší," dodal.

Koncern bude podle Müllera majitele vozů se softwarem umožňujícím manipulace v příštích dnech informovat o potřebné úpravě jejich automobilů. Müller minulý týden v čele Volkswagenu vystřídal Martina Winterkorna, který kvůli skandálu s falšováním emisí odstoupil z funkce.

Šéf vlajkové značky VW Herbert Diess by měl v úterý o skandálu kolem falšování emisních testů jednat s eurokomisařkou pro vnitřní trh a průmysl Elžbietou Bieńkowskou. Evropská komise minulý týden apelovala na všechny členské státy EU, aby zahájily vlastní vyšetřování případu a aby dohlédly na přísné dodržování emisních limitů.

Evropská komise hodlá také v souvislosti s emisním skandálem do konce letošního roku připravit plány na reformu evropského systému pro schvalování nových modelů automobilů, oznámila v úterý mluvčí komise. Reforma bude vyžadovat souhlas členských států i Evropského parlamentu, napsala agentura Reuters.

Škoda bude mít nového šéfa

Změny, kterými Volkswagen reaguje na skandál kolem emisí, se dotknou i české součásti Škoda Auto. Do servisu po celém světě bude muset zhruba 1,2 miliónu jejích vozů. [celá zpráva]

Také Škodu čekají personální změny. Její dosavadní šéf Winfried Vahland od listopadu povede aktivity koncernu Volkswagen v USA, Kanadě a Mexiku, a v čele mladoboleslavského podniku ho nahradí Bernhard Maier. Ten dosud působil ve funkci šéfa odbytu značky Porsche.

Možný krátkodobý pokles vývozu aut z Německa není dobrá zpráva pro českou ekonomiku, řekl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

"Já se spíše bojím, ani ne tak o Škodu Auto, jako o některé dodavatele pro přední německé značky, protože v těch nejdražších německých autech je spousta dílů z ČR. A ta minulá zkušenost z krize let 2008, 2009, kdy se dostal automobilový průmysl do krize z jiných důvodů, tak největší problémy měli dodavatelé pro ty luxusní značky, nikoliv naši výrobci vozů," uvedl Mládek v České televizi. [celá zpráva]