"Teď je jasné, že těmito manipulacemi byla ovlivněna auta v Německu. Podle našich současných informací jde o vozy s naftovými motory o objemu 2,0 a 1,6 litru," citovala Dobrindta agentura Reuters.

Volkswagen už dříve přiznal, že software umožňující manipulaci s testy instaloval do zhruba 11 miliónů vozů po celém světě. Inkriminované motory mají i některé do nedávna vyráběné vozy Škoda.

Skandál vypukl minulý pátek, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Padají hromadné žaloby

Volkswagenu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (438 miliard Kč). Skandál tento týden začaly vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob.

V reakci na skandál ve středu rezignoval generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn. Dozorčí rada firmy v pátek jedná o jeho nástupci, favoritem je údajně šéf divize Porsche Matthias Müller. [celá zpráva]

Německý automobilový koncern Daimler popřel obvinění ekologického sdružení Deutsche Umwelthilfe (DUH), podle kterého firma podobně jako její rival Volkswagen manipulovala s údaji o emisích svých vozidel.