Hlavní obsah

Volkswagen podváděl i v Evropě, tvrdí německý ministr

Aktualizováno

Německá automobilka Volkswagen manipulovala s emisními měřeními u naftových vozů i v Evropě, nejen ve Spojených státech. Uvedl to německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Německo teď začne testovat na emise naftové vozy i od jiných výrobců.

Foto: Rick Bowmer, ČTK/AP

Ilustrační foto

Článek

"Byli jsme informováni o tom, že také v Evropě jsou vozy s naftovými motory o objemu 1,6 a 2,0 litru zasaženy manipulacemi, o nichž se mluví," řekl Dobrindt. Americké úřady uvedly, že manipulace se týkaly vozů značek VW a Audi s naftovými motory, které se v USA prodávaly v posledních sedmi letech.

Dobrindt rovněž oznámil, že německé úřady budou nyní testovat na emise naftové vozy i od jiných výrobců. "Je jasné, že Spolkový úřad pro motorová vozidla se nebude výlučně zaměřovat na modely VW, ale že provede namátková měření také u vozů jiných automobilek," řekl ministr podle agentury Reuters.

Evropská komise vyzvala všechny členské státy EU, aby provedly vyšetřování podvodných zařízení v dieselových motorech VW.

Podle zprávy nevládní ekologické organizace ICCT (zadavatele studie v USA, jež skandál odstartovala) překračují v provozu emisní normy i  některé naftové vozy BMW, napsal v nejnovějším čísle časopis AutoBild. Podle něj se "teprve ukáže, jestli i další výrobci kromě VW používají falšovací software".

Šéf odstoupil, ve vedení padnou další hlavy

Generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn ve středu oznámil, že odstupuje z funkce, a převzal tím odpovědnost za potenciálně ničivý skandál, i když tvrdí, že o ničem nevěděl.

Jak Volkswagen podváděl
Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.

Podle informovaných zdrojů agentury Reuters oznámí dozorčí rada Volkswagenu po svém pátečním zasedání jména lidí, kteří jsou skutečně odpovědní za manipulace, a provede změny v nejvyšším vedení společnosti. Hlavy mohou padat i mezi manažery, kteří o úpravách vozů nevěděli. Dozorčí rada by měla také řešit Winterkornova nástupce.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám