"To, že došlo k nějakému druhu ovlivňování měření, je asi nepochybné," uvedl Ťok, který se ve středu sešel se zástupci Volkswagenu. Ministerstvo dopravy věc prověří také ve spolupráci s německými resortními kolegy. Kolika vozů by se mohl v Česku problém týkat, ale automobilka teprve vyčísluje.

Mluvčí Škody Auto uvedl, že motory stejného typu se montovaly do starších verzí modelů Rapid, Fabia, Roomster, Octavia a Superb. Do kdy se modely s problematickými motory vyráběly, ale na dotaz neuvedl. Podle informací Novinek se do aut dávaly ještě loni. V USA se skandál týká dvoulitrových naftových motorů EA 189 montovaných v letech 2009 až 2014.

Mládek: Může jít o konkurenční boj

K záležitosti se vyjádřil i ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD), podle něhož by skandál neměl mít na Škodu Auto přímý vliv. Její vozy se neprodávají na americkém trhu a akcie firmy se neobchodují na burze.

Akcie mateřského Volkswagenu ovšem od začátku týdne ztratily přes třetinu hodnoty. Škoda také uvažuje o rozšíření vývozu o Jižní Koreu, která teď záležitost s motory VW také vyšetřuje.

Mládek chce, aby se vyjasnilo, co přesně se ve Spojených státech stalo. Domnívá se, že může jít o konkurenční boj na největším světovém trhu s automobily. "Volkswagen by nebyla první firma, které se to stalo," upozornil.