Zisk z nákladní dopravy proti loňsku klesl z 540 miliónů korun na 216 miliónů. Tržby z nákladní dopravy klesly o 422 miliónů korun na 8,9 miliardy korun, tedy o 6,7 procenta. Za poklesem podle ČD stojí sílící konkurence na plně liberalizovaném trhu železniční nákladní dopravy i přesun části zakázek na kamióny.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Osobní doprava naopak snížila ztrátu z 262 miliónu korun na 78 miliónů korun. Tržby meziročně vzrostly o 245 milionů na 10,5 miliardy korun, uvedly ČD. Prodloužila se i průměrná vzdálenost, kterou lidé s vlaky jezdí, i obsazenost vozidel.

Dráhy dostaly loni od ministerstva dopravy a krajů dotace na provoz ztrátových tratí ve výši kolem 13 miliard korun.

Soukromníci vylepšili výsledky

Zlepšení hospodářských výsledků v prvním pololetí už oznámila dvojice soukromých konkurentů státního dopravce, společnosti RegioJet a Leo Express.

Zatímco RegioJet ze skupiny Student Agency se v pololetí po loňské ztrátě přehoupl do zisku 7,5 miliónu korun, Leo Express pouze zmírnil ztrátu na 38 miliónů korun z 63,6 miliónu o rok dřív. Oběma dopravcům pak k lepším výsledkům dopomohl zejména růst počtu cestujících. [celá zpráva]