Drážďanská nebo také Teplická dálnice měla být podle projektu dokončena do roku 2010, potýkala se ale s protesty ekologů i pozdějším sesuvem půdy.

„Vláda před prázdninami udělala všechny kroky k tomu, aby odstranila všechny administrativní překážky, odsouhlasila řízení bez uveřejnění na odstraňování sesutého svahu," řekl Ťok. Podle něj nyní nic nebrání tomu, aby se termín konce příštího roku podařilo stihnout. Dodržení termínu slibují i firmy, které se na stavebních pracích podílejí, dodal ministr. Dostavba dálnice podle něj bude důležitý milník pro spojení s Berlínem.

Hlína a kamení zavalily dálnici u Litochovic na Litoměřicku předloni v červnu. Sesuv zavalil rozestavěný úsek dálnice asi v délce 200 metrů. Dělníci v první fázi odtěžili desítky tisíc tun zeminy. Práce pokračují i na místech mimo sesuv, zajistit mají odvodnění svahu. Ředitelství silnic a dálnic předpokládá, že druhá fáze sanace by měla skončit v polovině příštího roku.

Ekologové před sesuvy varovali

Kromě rozestavěné dálnice zavalil utržený svah zhruba dvousetmetrový úsek železniční trati mezi Úpořinami a Chotiměří. Trať se po dohodě Ústeckého kraje a ministerstva dopravy už obnovovat nebude.

Na trasu dálnice dlouhodobě upozorňovali ekologové ze sdružení Děti Země. Podle nich už v roce 2005, kdy se o budoucí dálnici jednalo, varovali geologové na riziko půdních sesuvů.

Kromě dálničního spojení se Saskem ministři projednávali i možnost propojení obou zemí vysokorychlostní železnicí z Prahy do Mnichova nebo české plány na celoroční splavnění Labe.