„K podpisu smlouvy s v pořadí třetím uchazečem přistoupilo město kvůli tomu, že uchazeči, kteří se umístili na prvním a druhém místě nepodepsali smlouvu s městem,” prohlásil v České televizi radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Z dopravního centra bude řízen provoz v metropoli, včetně tunelového komplexu Blanka. Podle původních plánů měla být stavba dokonce dvojnásobně drahá.

Pražský magistrát nakonec smlouvu uzavře se Sdružením VCES - MODOS. Původně vybrané Sdružení pro Malovanku mělo dlouho plánovaný dispečink postavit za 477 miliónů korun.

Blanku budou zatím řídit stávající dispečinky

V roce 2012 tehdejší vedení Prahy vypsalo dvě soutěže, na stavbu a technologie, za 1,1 miliardy korun bez DPH. Nikdy je ale neukončilo. Pozdější politická reprezentace v čele s TOP 09 totiž zjistila, že na nákladnou stavbu nenajde v rozpočtu peníze. Vznikl tak problém, odkud řídit tunel Blanka, který se má po odkladech otevřít letos v září. Praha kvůli tomu vloni narychlo a provizorně dovybavila stávající dispečinky.

Operační středisko vznikne nad ústím Strahovského tunelu v místech, kde se napojuje severozápadní část městského okruhu, jehož součástí je tunel Blanka. Proti železobetonové stavbě se v minulosti opakovaně postavili místní obyvatelé. Doufali, že v místě zůstane zelená plocha.

Do budovy by se měly přesunout mimo jiné dopravní dispečink, který je v současnosti v ulici Na Bojišti a na Strahově, a dispečerská pracoviště policie, strážníků, hasičů a záchranné služby. V objektu by rovněž bylo záložní datové úložiště pražského magistrátu, sídlo Technické správy komunikací a centrum krizového řízení.