Trojice vozů, vagóny určené pro první a druhou třídu a rovněž restaurační vůz, mají nový interiér, výkonnější klimatizaci a jsou modernizovány na jízdu až 200kilometrovou rychlostí, uvedly České dráhy.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

„Nové jsou například sedačky v 1. třídě nebo USB zásuvky pro napájení elektroniky. Další části, jako například obložení interiérů nebo sedačky ve 2. třídě, prošly revitalizací,” doplnil generální ředitel Škody Transportastion Tomáš Ignačák. Osobám zrakově nebo sluchově postiženým pak má v orientaci a hledání správného místa pomoci nový elektronický rezervační systém.

Zásuvky v první třídě

Zásuvky v první třídě

FOTO: ČD

Klimatizace má nyní zvládat i vyšší teploty, než které byly dosud ve středoevropském prostředí obvyklé – což byl donedávna problém právě letošního léta.

Vozy první třídy jsou velkoprostorové pro 58 cestujících. Nově jsou v nich osazeny sedačky s čalouněním v černé kůži. Vozy druhé třídy jsou oddílové. Nově bude v oddílech koberec, který se obvykle ve vozech druhé třídy nepoužívá. Wi-Fi a zásuvky jsou v obou třídách.

Vůz druhé třídy při pohledu zvenčí. Tento vůz je oddílový, oproti minulosti přibyly koberce. Vozy první třídy jsou velkoprostorové pro 58 cestujících.

Vůz druhé třídy při pohledu zvenčí.

FOTO: ČD

Zakázku na modernizaci celkem 71 osobních vozů tří typů v hodnotě 570 miliónů korun získal podnik Pars Nova letos v březnu. Na dalších 550 miliónů korun vyjde modernizace 22 vozidel původně Rakouských drah (ÖBB).

Velká část z nich má projít přestavbou, kdy bude původní uspořádání do jednotlivých kupé přestavěno na velkoprostorový oddíl s místy pro cestující na vozíku nebo pro jízdní kola.