Materiál předpokládá jako reálnou variantu podpis smlouvy s novým provozovatelem nejdříve v září příštího roku, tedy tři měsíce před tím, než by mělo začít mýto vybírat. Důvodem jsou mimo jiné vyjednávání o součinnosti s nynějším dodavatelem, společností Kapsch. Jednání jsou složitější, než si ministerstvo dopravy zpočátku představovalo.

Podrobnosti k soutěži na nového provozovatele mýtného systému má ministr dopravy Dan Ťok představit vládě koncem měsíce. Ještě v květnu, kdy představoval nového šéfa mýtného expertního týmu Jana Chovance, Ťok uváděl, že soutěž vypíše ideálně spolu s datem předání základních parametrů výběrového řízení kabinetu. Podle mluvčího úřadu Tomáš Neřolda ale není nový harmonogram sestavený napevno.

Podle úředníků, které ČTK oslovila a kteří si přáli zůstat v anonymitě, představují termíny stanovené v pracovním dokumentu spíše optimistické odhady. Přes veřejné deklarace je proto reálné, že se budou spíše protahovat, než naopak. Existují totiž zákonem stanovené lhůty pro jednotlivé kroky, které je ve státní správě nutné dodržet.

Obtížné hledání dohody

Zdlouhavý je hned první krok, ve kterém stát nejprve potřebuje písemnou smlouvu s Kapschem. Po firmě chce, aby předala část know-how svému případnému nástupci. To nebude zadarmo a stát nemá jinou možnost než Kapschi tyto peníze vyplatit formou jednacího řízení bez uveřejnění. To musí schválit rada vlády pro informační systémy. Pokud půjde o více než 300 miliónů korun, bude zakázku schvalovat vláda, což celý proces ještě prodlouží.

Dohodu s Kapschem tak materiál předpokládá až na konci roku, poté může následovat příprava na vypsání samotné soutěže. Napjatý harmonogram by tak už ale neunesl případné odvolání některého z účastníků k antimonopolnímu úřadu, nebo jiná zdržení, například zadrhnutí vyjednávání s Kapschem.

Kvůli termínům je podle zdrojů ČTK napjatá situace i v samotném mýtném expertním týmu, který na přípravách soutěže pracuje.

Kvůli potížím v projektovém týmu se podle informací ČTK část vedení resortu přiklání k myšlence vypsat opět výběrové řízení na mýtného manažera. Výběr externího poradce ministr Ťok krátce po svém nástupu zrušil s tím, že není potřeba a nahradil jej právě interním týmem složeným z úředníků a najatých expertů z venčí.