Hlavní obsah

Poklepáním na základní kámen byla zahájena výstavba předposledního úseku D1 u Přerova

Právo, Petr Marek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na 2,7 miliardy korun přijde léta připravovaná výstavba předposledního úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou, kterou v úterý slavnostně zahájilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ČR. Úsek dlouhý více než 14 kilometrů by měl být zprovozněn v červenci 2018. K úplnému dokončení celé dálnice tak zbývá už jen desetikilometrový úsek z Přerova do Říkovic.

Foto: Petr Marek, Právo

Poklepání základního kamene stavby se zúčastnili mj. ministr dopravy Dan Ťok (vlevo) a ministr zahraničí Lubomír Zaorálek (druhý zleva).

Článek

„Dálnice D1 je jednoznačně naše nejdůležitější dopravní tepna, která spojuje průmyslová centra naší republiky v ose PrahaBrnoOstrava, a její dokončení je tedy pro naši ekonomiku velmi důležité. Jsem proto velmi rád, že nyní můžeme zahájit výstavbu již předposledního úseku,“ řekl v úterý novinářům generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Stavba zahrnuje kromě hlavní trasy také přeložky silnic I/55 Kokory–Přerov, II/436 Čekyně–Přerov, II/437 Dolní Újezd–Lipník nad Bečvou–Trnávka a několika silnic III. třídy. V trase jsou situovány čtyři mimoúrovňové křižovatky a součástí stavby je i velká oboustranná odpočívka a také 24 mostů.

„Nový úsek úplně propojí dálnici D1 od Přerova a D47 od Ostravy s rychlostní komunikací R35 od Olomouce a se silnicí I/47. Díky tomu vznikne u Lipníku nad Bečvou dopravní uzel, který spojí mezinárodní tranzitní síť s místní infrastrukturou,“ kvitoval v úterý zahájení výstavby i ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Foto: Petr Marek, Právo

Slavnostního zahájení stavby se zúčastnili mj. ministr dopravy Dan Ťok (vlevo), ředitel Ředitelství silnic a dílnic Jan Kroupa (uprostřed) a šéf Asociace krajů brněnský hejtman Michal Hašek.

Starostové měst v okolí nového úseku D1 ale už takové nadšení nesdíleli. „Klepnutí na základní kámen neznamená, že tato dálnice bude postavena až do Přerova, a už vůbec ne, že bude v dohledné době dostavěna až do Říkovic. Navíc zprovoznění předposledního úseku, jehož stavba se nyní zahajuje, nepřinese úlevu dopravě v Přerově, ale podle mého právě naopak. Proto budeme usilovat o to, aby byl co nejrychleji dostavěn i úsek poslední, tedy z Přerova do Říkovic,“ tvrdí přerovský primátor Vladimír Puchalský (Společně pro Přerov).

Ťok: Uděláme maximum

Obdobný názor zastává i starosta Lipníku nad Bečvou Miloslav Přikryl (Unie pro Lipník). „Pro naše město bude tento úsek velkým přínosem. Získáme kvalitní napojení na D1, což nás více zatraktivní z hlediska naší průmyslové zóny. Pokud však nebude rychle připraven a realizován i poslední úsek do Říkovic, tato stavba trochu ztratí smysl. Proto od Ředitelství silnic a dálnic očekávám v tomto směru rychlejší postup,“ uvedl Přikryl.

Stejně to vidí i olomoucký hejtman Jiří Rozbořil (ČSSD). „Je třeba si uvědomit, že jsme jen v půli cesty. Jednáme s investory o využití přerovského letiště v Bochoři jako strategické průmyslové zóny, ale bez dobudování úseku z Přerova do Říkovic se nám to určitě nepovede,“ míní Rozbořil. Na rozdíl od přerovského primátora se ale domnívá, že nový úsek nynějšímu dopravnímu chaosu v Přerově uleví.

Ministr dopravy Ťok v úterý slíbil, že jeho resort udělá maximum pro to, aby byla celá dálnice D1 co nejrychleji připravena a dokončena. „Rozhodně neskončíme tím, že dálnici D1 dovedeme k Přerovu a necháme to tak být. Intenzívně chystáme přípravu posledního úseku, kde již nyní máme čtyřicet procent pozemků vykoupených a další rychle přibývají. Naším interním cílem je vypsat soutěž již v příštím roce,“ prohlásil Ťok.

Reklama

Výběr článků

Načítám