Od roku 2004 požadovala Škodovka minimální výstavní plochu kolem 120 metrů čtverečních, nyní to bude 245 metrů čtverečních. Změna požadavků souvisí s tím, že postupně přibylo produktových řad vozů na současných sedm.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

„Pokud partner nedostojí požadavkům na obchodní a prodejní prostory, je s ním zahájen tzv. eskalační proces, který může dojít v krajním případě k ukončení vzájemné spolupráce,“ řekl Novinkám mluvčí Škody Vítězslav Pelc.

„V tuto chvíli je předčasné odhadovat kolik partnerů značky Škoda se do přestaveb nepustí nebo ji nestihnou, ačkoliv požadované změny byly dlouhodobě plánované a avizované. Přesné sčítání budeme dělat v říjnu“.

Podle dosavadního stavu úprav automobilka odhaduje, že by řádově mohlo jít o 20 až 30 dealerů, kteří zůstanou spíše u servisu než u prodeje nových vozů.

Stovka prodejců přestavuje

Nyní má Škoda asi 210 prodejních míst. Přestavba a úprava designu vyjde řádově na milióny korun. Zatím je dokončených 66 prodejních míst, u více než stovky se přestavba uskutečňuje.

„Auta se dnes nedají prodávat v prostorách jako ze začátku 90. let,“ dodal Pelc. Současně upozornil, že nejde o žádné překvapení, na požadované změny prodejce připravují už delší dobu.

To potvrdil i například vedoucí společnosti Auto Myslivec v Podbořanech. Na menším městě splňují i nové požadavky na prodejní plochu dokonce s rezervou. „Díky prozíravosti majitelů jsme přestavbu začali už v roce 2010 a povedlo se trefit požadavky Škodovky. Zbývá doladit jen úpravy světel a nábytku a máme hotovo,” řekl Novinkám.