"Ztráta je důsledkem zejména nesplnění plánovaných tržeb z prodeje vlastních služeb o 299 miliónů," cituje deník ze zprávy vedení Čedoku. Ke ztrátě přispělo také oslabení koruny, podle mluvčího Hynka Špinara byly kurzové ztráty vůči dolarueuru 23 miliónů korun.

Čedok doplatil také na své zaměření i na domácí cestovní ruch, píše E15. Tady se podle firmy stále více prohlubuje trend přímého nákupu ubytování.

Firmy z první pětky prodejců zájezdů ovšem hlásí za loňský rok vesměs růst tržeb. "Naší prioritou je růst ziskové marže, nikoli růst tržeb za každou cenu," uvedl k tomu Špinar.

Jednička trhu Exim Tours loni utržila rekordních 4,3 miliardy, když zaznamenala nárůst o 16 procent. Dvojka, skupina Fischer, vykázala loni tržby 3,27 miliardy korun a po Čedoku další v pořadí Blue Style a Firo-tour měly podle deníku E15 tržby shodně asi 1,8 miliardy Kč.